爱发电 afdian.net/@kinokis

侠之道/逆转裁判/进巨/火影/狂赌之渊/Beastars/攻壳机动队/赛博朋克/PsychoPass/why women kill/上古卷轴/辐射系列/HBO Rome 骨科双屋/Rick and Morty/JOJO 1-5/Hellsing/鬼吹灯原著+剧/轩辕剑3天之痕/EVA (还有很多没列)

Every time I teach, I never feel well-prepared. Thinking into every detail feels like unchaining the panic running though my veins. In fact, everytime I have to drag myself into the classroom and pray for my students' forgiveness. But then miraculously they are always tolerant in a way I couldn't even imagine. I learn through their reactions. I respond their emotions. I am not the teacher. My students are. They are teaching me how to be a better teacher. 

我每次给学生上课时,从来都感觉准备不周。深入到教学的每个细节简直就像是释放了我血管里流淌着的恐惧。我得把自己拖进教室,祈祷学生会原谅我。但奇迹般的是,他们永远都容忍着一切,这种容忍的限度甚至超出我的想象力。我通过他们的反应来学习。我回应着他们的情绪。我并不是老师,我的学生才是 - 他们一直在教我如何成为一个更好的老师。


---- 来自已经给美利坚的孩子们上课一星期的K老师


真的觉得学生们非常可爱。他们真的很宽容。>~< 

看到自己费尽心思设计的作业能让他们觉得有意思,很医科赛艇,就是我最大的骄傲。

希望能把很多的时间和精力投入到这件事里,来尽可能的教给他们更多的东西,也从他们身上学到更多的东西。

就是确实最近太累太辛苦了。几乎根本没有时间做学习以外的事情。睡眠也不太足的感觉。

最近90%的灵魂都在三次元,确实好久没写进巨了。【捂脸】

那么问题来了,我该怎么办才能证明自己是个进巨lof主呢?【滑稽】

评论(4)
热度(24)
©K总监 | Powered by LOFTER